Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:134
TÝDEN:898
CELKEM:173124
Školní rok 2020 – 2021 v naší mateřské škole
Školní rok 2020 – 2021 v naší mateřské škole
Třídní vzdělávací program pro třídu Koťátek ve školním roce 2020/2021 má název:
„Krteček a jeho kamarádi.“ Do třídy Koťátek je přihlášeno od září 14 dětí, z toho 9 chlapců a 5 dívek, ve věkovém složení od 3 do 4,5 let. Během školního roku nastoupí dalších 5 dětí do celkového počtu 19 dětí (8 dívek a 11 chlapců).
Ve školním roce se zaměříme především na adaptaci nově příchozích dětí, aby odloučení od rodičů bylo pro ně co nejsnazší. Děti povedeme ke zvládání sebeobsluhy, stolování a základních hygienických návyků. Povedeme děti k vzájemné spolupráci, aby se naučily dodržovat dohodnutá pravidla, rozpoznaly nespravedlnost, ubližování, lhostejnost a dokázaly druhého pochopit a v případě potřeby mu i pomoci.
Budeme se snažit o vzdělávání prožitkem. Připravíme pro děti pestrou nabídku výtvarných činností a pohybových aktivit, budeme rozvíjet jejich hrubou i jemnou motoriku. Na vycházkách budeme pozorovat přírodu a dění kolem nás. Chceme také rozvíjet jejich řečové schopnosti, podporovat jejich zvídavost a potřebu objevovat.
TVP na školní rok 2020 – 21 má název: „Hledáme společnou cestu…“
Třída Sluníček je tvořena z 10 dívek a 11 chlapců. 3 děti mají odklad školní docházky. Celkem je 17 předškolních dětí, 4 děti jsou 4 – 5 leté.
V tomto školním roce se zaměříme na správný řečový vývoj u dětí. V souvislosti s tím budeme rozvíjet jemnou a hrubou motoriku dětí, grafomotoriku, budeme zařazovat logopedické chvilky, jejich součástí budou dechová cvičení, fonační cvičení, artikulační cvičení. Při zařazování artikulačních cvičení je naším cílem rozhýbat u dětí jejich mluvidla, tak, aby byly vytvořeny podmínky pro správnou výslovnost jednotlivých hlásek. Budeme s dětmi pracovat v menších skupinkách, využijeme toho, že máme ve třídě školního asistenta. Rodiče povedeme k tomu, aby navštěvovali s dětmi, které špatně vyslovují některé hlásky logopedku, aby s dětmi cvičili pravidelně a pracovali pod jejím vedením. K práci s dětmi využíváme Metodickou příručku logopedické prevence pro účastníky kurzu.
Dále povedeme děti k vzájemné spolupráci, aby uplatňovaly základní společenské návyky a pravidla, aby se podílely na společných rozhodnutích, aby rozpoznaly nespravedlnost, ubližování, lhostejnost a dokázaly druhého pochopit a v případě potřeby mu i pomoci.
Za MŠ Václava Andělová, vedoucí učitelka MŠ